lördag 15 september 2007

Vandring genom byn till marknaden

Jag och två kollegor här i Showak tog en promenad till marknaden idag. Här är det marknad varje tisdag och lördag. Det finns en del att köpa, dock inte så mycket frukt och grönsaker tyvärr. Jag fick i alla fall det jag var ute efter - potatis! Och de andra köpte kött... usch, det hade jag inte gjort - det luktade fruktansvärt vid slaktarmarknaden och flugorna satt överallt. Men, men...

Det jag såg av byn var ganska lika det jag sett från andra städer i Sudan, förutom att husen såg ut att vara sämre här. Inte så många "riktiga" hus utan mest lerhyddor som såg fallfärdiga ut. Annars var det som vanligt - barn som skriker efter mig, folk som stirrar utan att skämmas osv. Det är väl bara en invänjningsperiod som behövs innan jag vänjer mig vid det också!

Inga kommentarer: