tisdag 11 september 2007

Så här ser det ut







Nu har jag snart varit i Es Showak i ett dygn. Många intryck... många insekter... Som tur är finns det trevliga människor på kontoret - efter en invänjningsperiod tror jag nog att det kommer bli bra här. Jag bor i mitt eget lilla otroligt slitna svenska pre-fab hus (som har många år på nacken) där det finns kök, kyl/frys, sovrum, badrum, vardagsrum och till och med wireless internet! Sicken lyx! Enda minuset är alla insekter, kontoret är fullt av dem och på natten låter de så högt så man ibland vill hålla för öronen! Idag har jag utrustat mig med insektsspray och hoppas kunna få bort en del av de oönskade gästerna.

I förmiddags tog vi en tur in till marknaden och jag spanade in sortimentet... det är inte så brett... Mycket lök och tomat (och en del potatis), annars är det ont om grönsaker. Som tur var fanns där bananer (som jag har till min frukostgröt!). Resten får vi beställa med en bil som åker till Gedaref (den närmsta större staden) - detta inkluderar även toapapper! :)

Vi är inte så många här för tillfället och han jag ska arbeta med kommer inte förrän på torsdag, så tills dess hoppas jag kunna hålla mig sysselsatt med att läsa och göra praktiska saker. Efter torsdag hoppas jag verkligen att saker och ting kommer igång här...! Det börjar kännas lite jobbigt att inte vara produktiv - och det i kombination med att vara ute i bushen i Sudan gör det inte bättre.

Inga kommentarer: