söndag 7 oktober 2007

Rätta till misstag och kolla in en kyrkogård


Massa nyfikna barn stod runt hela tältet för att spana in vad det är som händer!


En väldigt fattig familj som vi intervjuade. Bilderna ovanför är innifrån deras "tält"

Otroligt skitiga vattendunkar - och kolla färgen på vattnet!
Kyrkogård som översvämmas under regnperioden...
Inne i Kilo 26

Åkte till Kilo 26 imorse igen, nu för att följa upp hur surveyn gått och för att rätta till lite misstag som jag märkt under helgen när jag började föra in datan i excel. Flyktingarna (iaf de första 50) använde sjukt mycket vatten - det tyckte jag var lite skumt! Därför tänkte jag att det var bäst att kontrollera och se var det är som händer egentligen... Så idag följde jag med en kille på två intervjuer och så delade jag ut extra frågor till mina surveyors. Vi får hoppas att det löser problemet! Annars får jag väl gladeligen acceptera att flyktingarna har bra tillgång på vatten (iaf de med pengar) - om än fruktansvärt skitigt vatten!

Inga kommentarer: