tisdag 23 oktober 2007

Bröllop och lite annat smått och gott

Sitter nyduschad i min soffa - nyss tillbaka från en kvällspromenad runt compoundet. Det märks att det börjar bli "vinter" här, dagarna är kortare och nätterna lite svalare. Jag försöker passa på att gå ut och gå halvtimman innan solen går ner - då är det som svalast och insekterna har inte riktigt kommit igång än. Det behövs lite pauser i all den här galenskapen, en chans att rensa huvudet. Jag bara längtar till semester och komma bort härifrån. Chefen är på mig konstant och jag är livrädd för att göra fel eller glömma allt jag ska göra - för just nu är listan så lång att det mest bara snurrar i huvudet. Latriner, borrhål, kommittéer, reningsverk, klorintabletter, vattentestningskits, plasttankar osv osv osv. Men, försöker intala mig själv att på söndag så blir allt bättre för då kommer Nirmal tillbaka! Halleluja! Han är SÅ efterlängtad. Jag kommer med glädje att lämna över hela den här röran till honom så jag kan fortsätta med mitt eget arbete som i nuläget är 2 veckor back...


Igår var vi alla på kontoret bjudna på bröllop hos Musa (han som var tolk åt mig under min survey). Vi åkte dit i 5 bilar och sen var det fest! Massa god mat, dans och skoj. Tyvärr fick vi inte se bruden, för hon var på en skönhetssalong i stan... Undrar hur många timmar hon skulle vara där...? Tråkigt att vi inte fick träffa henne, men men. Maten var som sagt sagolik, uppdukad på ett stort fat och vi satt 5 pers och delade på maten från faten. Den andra höjdpunkten under kvällen var när vi på vägen hem stannade till i en affär som kallades kawaja-shop ("viting-affären"). Jag trodde nästan inte mina ögon! Snickers, Mars, Twix, pasta, cornflakes och sist men inte minst - GLASS!!! Jag förstår verkligen varför affären kallades som den gjorde... Sagolikt om man är kawaja! Jag och Caroline fick varsin glass, gratis.... :) Det var väl ingen Mövenpick precis, smakade mer som is med svag chokladsmak, men det gjorde detsamma. Under fem minuter var lyckan total och alla problem bortglömda!


Nu ska jag värma på lite linser och sätta mig med skolarbete...

Inga kommentarer: