torsdag 6 november 2008

Första dagarna

European Commissions kontor
Har haft några lugna dagar på jobbet - bara ett möte, på WHO, som i och för sig var himla intressant! Det handla bland annat om child accidents, food borne diseases och research inom health. Resten av tiden har jag läst in mig på nya områden, som influensavaccin och WHOs struktur och bara försökt göra mig lite hemmastadd.
Idag gick jag på en guidad tur på FN här i Genève. Det var rätt skoj, det är en fin byggnad med vissa rum som bara andas historia och gamla uppgörelser.

Imorgon ska jag gå på ett seminarie som en NGO anordnar här i Genève, det ska bli cocktails... Jösses! Känns inte riktigt som min grej, men ska bli intressant att gå på. Och så måste jag ju rapportera tillbaka till min supervisor, så det är ju faktiskt mitt "jobb". Värre kan man ha det!
Det går jättebra att vara inneboende så här långt. Paret är himla trevliga och hjälper mig med allt möjligt, som att ordna nytt SIM-kort till telefonen och hitta runt i Genève. Eftersom jag är på kontoret varje dag till kl 18 (och det tar en halvtimme att ta mig hem), och alla affärer stänger 18 eller 19 är det svårt att hinna göra ärenden efter jobb.
God natt!

Inga kommentarer: